2009 tot heden

Van 1890 tot 2009 is het gebouw in gebruik geweest waarvoor het gebouwd is: als kerk.

In 2009 kocht de heer Rob Mevius het gebouw om er een veilinghuis te beginnen. In feite werd het een winkel van Sinkel. Het werd geen groot zakelijk succes en de kerk kwam weer in de verkoop.

Het was blijkbaar niet eenvoudig het gebouw te verkopen. Het pand stond lang te koop. De heer Mevius heeft in samenwerking met een makelaar en de gemeente Deventer een boekje gemaakt om het pand aan te prijzen. Dit boekje stond nog tot 2021 op de website van de gemeente.

Op 1 juli 2014 werd de Hervormde Kapel gekocht door een echtpaar met drie kinderen. Het gezin heeft het gebouw enkele jaren bewoond, maar niet verbouwd of geverfd.

Sinds juni 2017 zijn wij de trotse eigenaren van de Hervormde Kapel. Wij wonen in het woongedeelte, en verblijven meestal in de woonkeuken. De kerkzaal gebruiken we vooral om films of voetbal te kijken op een groot scherm met een beamer of om te dineren met vrienden. Daarnaast verhuren we de kerkzaal regelmatig voor allerlei doeleinden.
De verhuur verloopt in principe via Events by Marie, het evenementenbureau van onze dochter Marie.

De afgelopen jaren hebben wij tientallen mensen gesproken die ook ooit nagedacht hebben of bezig zijn geweest met de koop van de Hervormde Kapel. Het spreekt blijkbaar tot de verbeelding om in een kerkje te wonen, maar niet iedereen is er gek genoeg voor.

Jan Jaap en Titi Lems
    Graaf van Burenstraat 12
    7411RW Deventer

t. 06 2926 3183 (Jan Jaap)